Uitspraken

“Ik lees graag voor aan Zouff, maar niet graag aan andere mensen,
want die zagen als ik iets verkeerd zeg, en Zouff niet.”

“In het algemeen is iedereen zeker enthousiast wat betreft het leesplezier!
We merken dat kinderen die eigenlijk niet graag lezen nu toch met enthousiasme
naar de leeshond gaan en ook uit zichzelf meer gaan lezen.”

“Wanneer mag ik terug voorlezen aan Zouff?
Is het morgen al volgende week?”

“Ik lees heel graag voor aan Irie, want ze vindt mijn verhaaltjes leuk.”

“Samengevat zijn wij zeker positief over dit project.
Wij zien de leeshond als een stimulans voor het leesplezier
en het verminderen van de druk op de kinderen.
Daarnaast kan de leeshond kinderen die ‘vast’ zitten helpen
zodat ze terug plezier aan het lezen beleven en hun leesangst overwinnen.
Deze stap is noodzakelijk opdat wij verder aan het technisch lezen zouden kunnen werken.”